Chiar daca oamenii erau epuizati de Primul Razboi Mondial si au fost nevoiti sa renunte pentru o perioada la designul personalizat din cauza inconvenientelor economice, ei niciodata nu au abandonat moda.
Hainele mult mai confortabile au luat locul fustelor anilor 1900 cu talia inalta si lunga pana la glezne precum si a celor in culori militaresti.
Parul buclat si foarte rigid a cedat in fata coafurilor lejere , drepte, cunoscute si sub denumirea „bob”. Rujul rosu si eyeliner-ul au purtat trendul modei de-a lungul anilor. In aceasta perioada, femeile au invatat sa-si transmita personalitatea prin intermediul hainelor.
Coco Chanel a fost de departe cel mai mare sustinator al perioadei cand industria cosmeticii si-a inceput debutul, colierele din perle, rochii largi taiate, stralucirea, penele si accesoriile au inceput a fi purtate. La fel ca majoritatea rochiilor negre ale lui Coco Chanel si a colierelor din perle, puternic marcante, designerul francez Jean Lanvin a modelat hainele obisnuite intr-o maniera noua, combinand culori luminoase cu imprimeuri florale.
Cand barbatii au preferat hainele scurte in locul celor lungi, pantalonii de golf au devenit prima alegere a lor. In timp ce Franta era considerata capitala modei, designerul Coco Chanel a intrat in lumea modei in anii 1913 cu propriile modele de palarii. In 1920 aceasta avea sa se adapteze miscarii haute-couture si deschide prima casa de moda ce ii poarta numele.
Prin aducerea impreuna a hainelor barbatesti cu liniile feminine, permite femeilor sa poarte cravate, jachete din stofa ecosez si palarii, desigur.
Moda anilor 1930. Efectul Hollywood
Coco Chanel
In timpul Marii Depresiuni, oamenii au iesit din viata glamouroasa a anilor ’20 din cauza dificultatilor economice, au inceput sa prefere simplitatea in moda si-au ajustat hainele, dar efectul filmelor Hollywoodiene a facut ca detaliile feminine sa revina. Si vorbim de detalii ca blanuri, palarii, esarfe, pantofi si genti din piele care au dobandit o importanta majora. Matasea a devenit foarte populara in acea perioada.
Multe inventii au adus un plus de practica in folosire, iar fermoarele au devenit oponente nasturilor. Elsa Schiaparelli si Madeleine Vionet au fost designerii care au avut puternica influenta asupra acelei perioade. Tricotajele si dantela au ajutat „participantii” la iesirea din banal.
Moda anilor 1940. Intoarcerea in trecut
Tari ca Germania si Anglia au fost, de asemenea, interesate de moda. Conceptul Haute Couture a fost acum mutat in Germania. Avea sa inceapa era fustelor creion, jachetelor ajustate si a fustelor in linie A.
Hainele acelor vremuri faceau sa arate linia corpului, iar rochiile de seara deveneau mult mai scurte. Umerii decorati era semnul distinctiv al acelor ani. Christian Dior, in noua colectie din 1947, cu inspiratie din perioada regala, aduce inapoi talia inalta, fustele lungi adaptate corsetelor si colierele impunatoare. Aceasta perioada a stilului elegant si sofisticat avea sa poarte denumirea de „New Look”.
Camasile barbatesti isi schimba linia. Carisca si Hawaii, camasi cu print floral sau pin–up girls au dezvoltat un real interes si pentru prima data au putut fi gasite in magazinele din California. Imprimeurile florale si bulinele erau detaliile preferate de catre femei.
Moda anilor 1950. Competitia „Icon”
Icon – anii ’50
In 1950 Paris Haute Couture revine. Directia modei se schimba odata cu dreptul femeilor la vot si munca. Fustele creion au ramas populare, iar tocurile inalte erau la fel de existentiale ca rochiile elegante. Hubert de Givenchy isi deschide casa de moda in aceasta perioada.
Inspiratia Chanel incepe sa fie simtita din nou. Fustele pana la genunchi, colierele din perle, chiffon-ul, manusile din piele si jachetele lungi erau inca populare. Anii 50 au reprezentat o perioada in care multe icon-uri aveau sa apara. Audrey Hepburn devine nemuritoare datorita filmelor, dar mai ales rolului din Brekfast to Tiffany’s.
Pin-up Girls – fotografii ale faimoaselor actrite si modele au fost imprimate in anii 1950 si au fost transformate in postere sau materiale de publicitate. Nume ca Marilyn Monroe sau Grace Kelly au fost idealizate si au devenit ulterior imagini ale definitiei frumusetii.
De fapt, inainte de Pin-up Girl, sfarsitul secolului XIX si inceputul secolului XX, designerul grafician american Charles Dana Gibson deseneaza cu creionul pentru prima data portretul ideal de frumusete feminina. Acest portet cunoscut sub denumirea de Gibson Girl, pastra caracteristicile Pin-up girl. Aceasta grafica se retrage usor lasand loc Pin-up Girl pentru o lunga perioada de timp dupa cel de-al doilea Razboi Mondial.
1960. Perioada culorilor psihedelice
Moda anilor ’60 a devenit din ce in ce mai casual. Imbracamintea pentru femei a urmat trei tendinte mari: o continuare a elegantei deceniului precedent, stilurile tineresti ale lui Mary Quant si ale Space Age, si stilul „hippie” de la sfarsitul anilor 1960. Au existat atat de multe tendinte care au aparut puternic in anii 60, si care au influenta asupra noastra chiar si astazi.
Modele americane din primii ani ai deceniului reflectau eleganta primei doamne, Jacqueline Kennedy. In plus fata de fustele croite, femeile purtau costume cu fusta si jachete scurte cu nasturi supradimensionati.
In 1960, Mary Quant a introdus fusta mini in 1964, care a schimbat moda pentru totdeauna. Mary Quant si Andre Courreges au contribuit la inventia fustei mini in anii 1960. Mary Quant, designer britanic, a fost una dintre pionierele fustei mini care au devenit populare la Londra si Paris, si astfel a fost creat termenul „Chelsea Look”.
Femeile aveau tunsori scurte si erau adesea imbracate in stiluri similare cu barbatii. Incepand cu 1967, cultura tinerilor a inceput sa se schimbe muzical, iar cultura Mod a trecut la un stil hiphie sau boem mai relaxat. Ponchouri, mocasini, margele, coliere medalion, curele de lant, tesaturi cu buline, si maneci lungi, au fost modele populare la sfarsitul anilor 1960. Imprimeurile psihedelice, canepa si aspectul „Woodstock” au aparut in aceasta epoca.
1970. Moda in muzica
Fustele si pantalonii in oricare dintre lungimi au fost printre favorite.
Cultura punk a aparut tot in aceasta perioada. Generatia tanara care se afla in opozitie cu guvernarea, economia si autoritatile s-a reflectat in lumea lor fie muzicala, fie vestimentara, adoptand revolta sociala si ideologica. Viviene Westwood deschide primul magazin numindu-l „Sex in London” unde avea sa vanda bluejeans rupti, tricouri, jachete din piele cu tinte si accesorii cu capse. Malcolm McLaren infiinteaza trupa Sex Pistols.
Pe de alta parte, Laura Ashley promoveza inca stilul conservator, fuste lungi, pulovere cu guler ridicat, toate aceste erau foarte populare in Anglia si America, rochiile simple erau prezentate in cele mai elegante branduri ca Ralph Lauren sau Calvin Klein. Incepand cu productia de haine a faimosului Giorgio Armani, Milano devine favoritul oras al modei.
Moda anilor 1980. Miscarea Disco
Madonna – anii ’80
Era vremea tuturor nebuniilor. In 1980, cand toate regulile modei erau complet dezaprobate, benzile pentru par sau parul tapat, pantalonii mulati, articole vestimentare sportive si umerii proeminenti erau singurele articole tolerate de multime. Era perioada cand muzica disco era reflectata in vestimentatie, culori neon, rochii lejere, tricouri si platforme.
Ralph Lauren pastreaza stilul sau si continua sa creeze modele sofisticate. Madonna a reusit sa fie icon-ul repugnant la acea vreme. Ea a transpus in cel mai clar mod aceasta perioada, prin cantecele sale, show-urile pe scena si in special prin vestimentatia absolut nebuneasca.
Moda este pulsul strazii, limba acelei epoci si alegerea fiecarui individ in parte. Daca vrei sa afli mai multe despre moda si fashion poti intra pe foxi.ro