Stresul face parte din viata de zi cu zi, dar nivelurile ridicate pe o perioada lunga de timp pot fi grave pentru sanatatea ta. Deci, cand spui „sunt stresat” exact cat de stresat vrei sa spui ca esti? Este timpul sa afli! Fa testul pentru a afla daca nivelul de stres si anxietate sunt mai mari decat ar trebui sa fie!

 

Cum sa reduci nivelul de stres si anxietate

In zilele noastre, cu totii avem momente in care suntem mai stresati, dar nu pentru toata lumea inseamna acelasi lucru. Pentru unii oameni, „stresat” inseamna usor iritat dupa o zi mai ocupata decat una obisnuita. Pentru altii, inseamna ca „sunt la cativa milimetri de un colaps mental si fizic”.

Stresul afecteaza, de asemenea, oameni diferiti in moduri diferite. Ceea ce este ca o exaltare a adrenalinei pentru o persoana, este ca o tortura debilitanta, distrugatoare de nervi pentru alta.

Ce cauzeaza stresul?

Stresul se dezvolta atunci cand aveti mai multa presiune asupra dvs. decat ii puteti face fata. In sine, stresul nu este neaparat rau sau daunator. De fapt, poate fi necesar un anumit nivel de stres pentru a va ajuta sa va stimulati si sa va mobilizati.

Atunci cand stresul devine coplesitor, incepeti cu adevarat sa suferiti. Dificultatea apare cand treceti de la focalizarea pe un scop in viata dvs., la obiectivul de atenuare a suferintei in orice fel puteti, indiferent de consecintele negative pe care le poate provoca. Mai degraba decat prevenirea proactiva a problemelor, incepeti sa reactionati la circumstantele din jurul dvs.

Desi astfel de reactii va ajuta sa va simtiti mai bine pe moment, acestea nu va imbunatatesc viata pe termen lung.

Cateva modalitati simple de a reduce nivelul stresului

Faceti miscare

Miscarea este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le puteti face pentru a combate stresul. Ar putea parea contradictoriu, dar punerea stresului fizic asupra corpului prin exercitii fizice poate ameliora stresul mental.

Beneficiile sunt mai puternice atunci cand faceti miscare in mod regulat. Persoanele care fac sport in mod regulat sunt mai putin susceptibile de a suferi anxietate decat cele care nu fac.

Vezi si: Ai putea fi un Master Chef? Testeaza-ti cunostintele de gatit si afla!

Aromaterapia ajuta la reducerea sentimentelor de stres

Folosirea de arome pentru a trata starea de spirit se numeste aromoterapie. Mai multe studii arata ca aromoterapia poate scadea anxietatea si poate imbunatati somnul.

Utilizarea uleiurilor esentiale sau arderea unei lumanari parfumate poate ajuta la reducerea sentimentelor de stres si anxietate. Unele mirosuri sunt deosebit de linistitoare. Iata cateva dintre cele mai calmante arome: lavanda, trandafir, vetiver (numit si ulei de liniste), bergamot, musetel, neroli, tamaie, ylang ylang, portocal.

stres

Reduceti consumul de cafeina

Cofeina este un stimulant gasit in cafea, ceai, ciocolata si bauturi energizante. Dozele mari pot creste anxietatea. Oamenii au praguri diferite pentru cantitatea de cafeina pe care o pot tolera. Daca observati ca aceasta va face nervosi sau nelinistiti, luati in considerare reducerea nivelului.

Mestecatul gumei amelioreaza simptomele de stres

Pentru o eliberare usoara si rapida a stresului, incercati sa mestecati guma de mestecat. Un studiu a aratat ca persoanele care mestecau guma au avut un sentiment mai mare de bunastare si stres mai scazut.

O posibila explicatie este ca guma de mestecat cauzeaza valuri in creier similare cu cele ale persoanelor relaxate. Alta este ca guma de mestecat promoveaza fluxul sanguin in creier.

In plus, un studiu recent a constatat ca ameliorarea stresului a fost mai mare atunci cand oamenii au mestecat mai puternic.

Practicati exercitii de Mindfulness

Mindfulness descrie practicile care va ancoreaza in prezent. Este practica si starea prin care alegem in mod constient sa traim in prezent, sa observam gandurile si emotiile noastre. De asemenea, poate ajuta la combaterea efectelor gandirii negative.

Exista mai multe metode pentru cresterea atentiei, inclusiv terapia cognitiva bazata pe atentie, reducerea stresului bazat pe Mindfulness, yoga si meditatia.

Un studiu recent a sugerat ca Mindfulness poate contribui la cresterea stimei de sine, ceea ce reduce, la randul sau, simptomele anxietatii si depresiei.