Gorpcore: Cum a devenit moda outdoor un succes pe podiumuri

Comoditatea si caracterul practic castiga importanta. Designerii spun din ce in ce mai mult: hainele trebuie sa reflecte un nou stil de viata. Drept urmare, popularitatea stilului Gorpcore este in crestere, iar casele de moda incep sa coopereze cu marci de exterior. Rezultatul acestei tendinte este colectia de succes a brandurilor The North Face si Gucci.

Comoditate – este probabil cuvantul cel mai des repetat in moda astazi. Paradoxal, de-a lungul anilor a fost exact invers. „Moda este intotdeauna incomoda. Daca te simti confortabil, nu vei obtine niciodata stilul potrivit ”- acesta a fost sloganul publicitar al colectiei Anna Dello Russo pentru H&M in 2012. Celebrul stilist italian, scaldat in accesorii aurii, a mai sustinut ca „mai mult este mai mult”. Acest lucru s-a schimbat foarte mult odata cu aparitia streetwear-ului si a stilului cunoscut sub numele de normcore. Cu toate acestea, anul 2020 a avut cel mai mare impact asupra functionalitatii care se raspandea in moda, atunci cand lumea a fost data peste cap.

Gorpcore: moda outdoor

Pandemia a oprit ritmul vietii pe care il cunoastem pana acum. Am fost inchisi in casa luni de zile, evenimentele in masa au fost anulate, chiar si intalnirile in grupuri mai mari au devenit ilegale. Acest lucru a insemnat ca a trebuit sa se schimbe multe, inclusiv in industria modei. Evenimentele de seara aglomerate au fost inlocuite cu cele cu un numar limitat de invitati in aer liber. Acest lucru a fost cel mai bine inteles de marcile de sport si outdoor. De exemplu, Salomon a invitat stilisti si jurnalisti de moda la premiera celor mai noi pantofi de trekking in stil Gorpcore de la Vaya, in padure, unde au putut fi testati intr-un cadru natural.

Citeste si: Geaca The North Face, practica si functionala. Ce modele poti cumpara

„Comoditatea” si „outdoor” sunt sloganurile anului 2020. Potrivit cercetarii, in urma anuntului pandemiei, frecventa introducerii „pantaloni sport” in motorul de cautare a crescut cu 85%, iar cuvintele „techwear” (functional, libertate de miscare) s-au dublat si au crescut la un nivel record. Drept urmare, marci precum Salomon, Arc’teryx si Hoka One One au ajuns in mod neasteptat pe lista NEXT 20 – un raport dezvoltat de platforma Lyst si Highsnobiety care prezice ce marci vor castiga cea mai mare popularitate si vor deveni un pionier al culturii urmatoarei generatii. Lanturi de magazine precum H&M introduc, de asemenea, colectii speciale de drumetii. Toate ca raspuns la popularitatea in crestere a stilului Gorpcore.

Stilul Gorpcore – ce este?

„Gorpcore presupune ca nu exista nimic mai elegant decat hainele care nu sunt deloc elegante. Totul este despre functionalitate si comoditate. Amintiti-va ca acestea sunt haine concepute initial pentru activitati care sunt in mod inerent functionale, cum ar fi mersul la temperaturi sub zero sau taierea lemnelor pentru a aprinde focul”, spune Susannah Tucker, editor al site-ului ASOS. Tucker dezvaluie, de asemenea, ca ASOS a inregistrat o crestere cu 30% a cautarilor North Face si ca „tech fleece” (confortabil, functional) este al doilea termen de cautare al magazinului cu cea mai rapida crestere.

Gorpcore poate fi descris si ca „mountain chic” sau „camping glam”. Combinand stilul lui Bernie Sanders la inaugurarea presedintelui Joe Biden cu o uniforma clasica de drumetie. Descris pentru prima data in 2017 in revista The Cut, stilul de astazi bate recorduri de popularitate. Numele provine de la cuvantul GORP, care inseamna „stafide si arahide”, un amestec de fructe uscate si nuci, gustarea perfecta pentru drumetii.

Mountain chic pe piste

Designerii lumii sunt constienti de schimbarea care a avut loc – atat in ​​ceea ce priveste modul nostru de gandire, obiceiurile si nevoile noastre.

„Hainele trebuie sa reflecte acest nou stil de viata”, spune Maria Grazia Chiuri de la Dior, subliniind cat de important a fost confortul pentru ea in crearea celei mai recente colectii a marcii. Drept urmare, pe catwalk au aparut pantaloni largi, caftane si genti mari. Totul inspirat de ratacirea prin desert.

Case de moda precum Balenciaga, Celine si Miu Miu s-au ghidat dupa presupuneri similare. Jachete confortabile, impermeabile, cu buzunare, pantaloni largi si cizme grele trappers sunt cateva dintre elementele din stilul Gorpcore.

Casele de moda nu sunt indiferente la popularitatea tot mai mare a brandurilor precum Patagonia, Supreme sau The North Face, care ofera haine confortabile si stilate, deseori create in spiritul eco. Prin urmare, observam din ce in ce mai des cooperarea dintre marile case de moda cu marci de exterior. Valentino si Birkenstock creeaza printre altele si sandale functionale, intr-un model militar, iar designeri precum Pierpaolo Piccioli sau Simone Rocha introduc elemente romantice in moda outdoor in colectiile concepute impreuna cu brandul Moncler.

In 2020, New Balance si-a unit fortele cu designerul american Salehe Bembury, care a creat anterior, printre altele, pentru Yeezy Gap si Versace. Rezultatul a fost un model de pantof sport in culori inspirate de Antelope Canyon din Arizona. In acelasi an, New Balance, in colaborare cu Snow Peak, a proiectat pantofii de trekking stilati, functionali si impermeabili X TDS Niobium Concept 1, trei intr-unul care se pot transforma si in papuci sau saboti.

Una dintre cele mai cunoscute colaborari gorpcore este proiectul comun al The North Face si Gucci. Aceasta colectie demonstreaza ca si moda outdoor poate fi inclusa in moda de lux datorita directorului de creatie al brandului italian Alessandro Michele, eclectismul si stilul anilor ’70. In colaborare cu The North Face, colectia este creata de MM6 Maison Margiela.

Ca raspuns la tendinta in crestere, designerii isi aleg si propriile linii de exterior. Directorul de creatie al casei de moda spaniole Loewe, Jonathan Anderson lanseaza linia Eye Loewe Nature cu imbracaminte colorata si functionala, iar Prada este relansata in 2018 Linea Rossa, care ofera moda de lux pentru tururi montane inspirata din stilul sportiv al anilor ’90.

Gorpcore: stilul noilor vremuri

Nu exista semne ca tendinta Gorpcore isi va pierde popularitatea in acest an. Dimpotriva. De la inceputul acestui an, clientii cumpara colectia The North Face x Gucci. Si ei asteapta mai mult. Colectia anuntata de marcile Jil Sander si Arc’teryx, renumite pentru minimalismul lor, este foarte populara.

De unde un asemenea boom? In primul rand, este vorba de schimbarea stilului nostru de viata, dar si de criza in curs de desfasurare in lume. In vremuri dificile, este mult mai usor sa explici o achizitie daca este practica, utila si va dura ani de zile. Dupa ce facem sport sau drumetii, ne pasa si de sanatatea noastra, iar acesta este un alt avantaj al cumparaturilor pentru moda outdoor, care te motiveaza sa iesi la aer curat.

Important este ca, companii precum Patagonia si The North Face pun accentul pe problema dezvoltarii ecologice si, conform cercetarii lui McKinsey din 2020, 75% dintre mileniali declara ca atunci cand cumpara, se gandesc la modul in care un anumit produs afecteaza mediul si doresc sa cumpere de la companii prietenoase cu mediul. Toate acestea fac stilul Gorpcore sa devina puternic. Si totul indica faptul ca va ramane cu noi mult timp de acum.

- Advertisement -

RECENTE