Totul despre uleiul auto de servodirectie: ce este si cand trebuie schimbat?

Soferii experimentati sunt constienti de importanta pe care alegerea unui ulei auto potrivit o are pentru functionarea masinii in cele mai bune conditii, pe termen lung. Este vorba atat despre lubrifiantii pentru motor, cat si de cei creati special pentru cutia de viteze, diferential sau pentru servodirectie.

Fiecare dintre aceste tipuri de ulei auto este esential pentru o buna intretinere a autoturismului, iar fiecare sofer ar trebui sa cunoasca utilitatea acestor produse si cateva detalii care sa ii permita sa faca cele mai bune alegeri. Iata cele mai importante astfel de amanunte despre uleiul de servodirectie!

Rolul sistemului de servodirectie in functionarea unei masini

Printre cele mai importante sisteme ale unui autoturism se numara cel de directie, responsabil cu stabilirea directiei de mers si cu mentinerea stabilitatii pe drum. Concret, scopul mecanismului consta in schimbarea unghiului rotilor din fata, pentru a intoarce vehiculul in directia dorita de sofer, care controleaza mecanismul prin intermediul volanului.

In cadrul acestui sistem complex, servodirectia are rolul de a micsora efortul necesar pentru schimbarea directiei. Datorita acestui mecanism, se reduce forta necesara pentru manevrarea volanului, ceea ce usureaza munca soferului.

Daca apar defectiuni, se ajunge ca volanul sa se roteasca foarte greu, sa vibreze sau chiar sa nu vireze intr-una din parti. Pentru a evita astfel de neajunsuri, este nevoie sa verifici periodic daca in circuitul servodirectiei exista suficient ulei auto.

Cand trebuie schimbat uleiul de servodirectie?

Exista trei situatii in care este nevoie de inlocuirea acestui lichid:

• la termen, adica la fiecare 50 000 de kilometri parcursi sau la un interval de 4 ani, indiferent de distanta acoperita in aceasta perioada de timp;

• atunci cand scade nivelul de lichid de servodirectie din vas. Acesta trebuie verificat periodic si, daca se observa scaderea lui mai repede decat ar fi normal, este nevoie de verificari, pentru identificarea problemei existente. De exemplu, poate fi vorba despre scurgeri cauzate de un semering crapat sau de alte probleme ale mecanismului. Dupa rezolvarea problemei, se completeaza nivelul de ulei auto;

• in situatia in care lubrifiantul isi schimba culoarea. Innegrirea sa poate fi provocata de uzura casetei sau a pompei, dar si de contaminarea cu un lichid mai vechi. In acest caz, trebuie scursa toata instalatia, pentru ca apoi sa fie umpluta cu un ulei nou.

Daca aceste masuri nu sunt luate la timp, lichidul invechit isi pierde calitatile de racire si de presurizare, ceea ce are ca efect deteriorarea pompei si a casetei de servodirectie.

Ce ulei auto pentru servodirectie este recomandat?

In magazinul online AutoMag.ro este disponibila o gama larga de lubrifianti auto, pentru toate modelele si marcile de autoturisme. Iata doua dintre produsele apreciate de soferii cu experienta!

Liqui Moly, disponibil la canistra de 20 de litri, este un lichid hidraulic sintetic conceput conform celor mai inalte cerinte ale producatorilor de autovehicule. Isi pastreaza proprietatile atat la temperaturi inalte, cat si joase, si asigura o buna protectie a mecanismului de servodirectie.

Total Fluide Da, disponibil la un litru, este un lubrifiant sintetic de culoare portocalie pentru sistemele de directie asistata electro-hidraulice ce echipeaza masinile Renault, Citroen si Peugeot. Are exceptionale calitati de protectie impotriva uzurii si a coroziunii.

Verifica oferta integrala si vei descoperi produsul potrivit pentru modelul tau de masina! Astfel, vei impiedica uzura timpurie a pieselor si vei prelungi durata de viata a autoturismului.

- Advertisement -

RECENTE