Internetul – mediul virtual din care, in lumea moderna, preluam majoritatea informatiilor, stirilor, inclusiv ne achizitionam diverse bunuri si servicii – nu ar putea functiona la capacitate maxima fara „interventia” unui motor de cautare. In acest sens, cel mai mare, popular si utilizat motor la scara larga, in Romania si nu numai, este nimeni altul decat… Google.
Implicit, afacerile digitalizate – fie vorba de magazine online, fie vorba de simple pagini web de prezentare – depind, la randul lor, de un motor de cautare precum Google; astfel incat brandurile aferente sa devina observabile, vizibile si, drept urmare, productive la capacitate maxima (in mediul online).
Pentru ca internautii, potentialii clienti, sa ajunga sa descopere oferta ta comerciala, ei folosesc, cel mai adesea, Google. Prin intermediul motorului, acestia cauta, folosind anumite cuvinte cheie, ceea ce intentioneaza sa afle ori sa achizitioneze de pe Internet. Printr-un pachet de servicii SEO, complex si corect implementat, brandul tau poate deveni mai usor de identificat de catre publicul tinta – adica, suficient de „remarcat” de Google, astfel incat acesta sa devina, mai departe, suficient de vizibil pentru… utilizator.
Cum se explica acest fenomen?
Ei bine, in functie de cautarile si interesele manifestate de utilizator, Google va returna, practic, o lista de rezultate de cautare, ce va contine site-uri / pagini web relevante, care sa raspunda interogarilor / necesitatilor si intentiilor internautului. Aceasta lista, insa, nu va fi afisata intr-o ordine oarecare, ci reprezinta, in fapt, un top: SERPs (Search Engine Results Pages).
Cu alte cuvinte, algoritmul Google de clasificare a rezultatelor va tine cont de anumiti factori, iar ofertele comerciale considerate a fi cele mai utile, relevante si „de incredere” pentru nevoile utilizatorului vor fi afisate in varful clasamentului. Acest top – primele pozitii din SERPs – poate fi influentat, in mod pozitiv, prin servicii SEO.
„Prin servicii SEO iAgency, ceea ce se traduce prin servicii de optimizare a site-urilor pentru motoarele de cautare la cel mai inalt nivel, clientii nostri vor beneficia, in esenta, de targetarea unor cuvinte cheie si expresii de cautare in continutul scris asociat, relevante atat pentru business-ul lor, cat si pentru publicul tinta caruia afacerea respectiva se adreseaza”, relateaza pe scurt una dintre cele mai notabile agentii de servicii SEO din Romania.
Asadar, serviciile SEO (Search Engine Optimization, in engleza) pot insemna o multitudine de lucruri, activitati, actiuni si procedee, insa, la baza acestei tehnici de promovare online (e-marketing) se afla mereu: continutul. Fie ca vorbim de continut on-page, fie ca ne referim la continut de tip off-page, optimizarea SEO va avea in vedere, in primul rand, ca textele asociate comunicarii de marketing sa contina, in mod strategic, cuvinte cheie si expresii de cautare specifice nisei de activitate in cauza.
In felul acesta, ii vei transmite lui Google despre ce este vorba pe site-ul tau, in ce consta oferta ta, astfel incat motorul sa te remarce atunci cand robotii sai vor scana Internetul / site-urile existente in vederea returnarii unor rezultate cat mai satisfacatoare pentru utilizator. Desigur, simpla optimizare a continutului nu este suficienta pentru a ajunge sa ocupi pozitii de top in clasamentul Google Organic, in procesul de optimizare intervenind si factori tehnici s.a.m.d.
Secretul, insa, pentru a te face cu adevarat remarcat in ochii lui Google – respectiv, pentru a atrage cat mai multi vizitatori pe site, in mod organic, in vederea cresterii ratei de conversie – este sa colaborezi cu o agentie ce ofera servicii SEO de top. Specialistii respectivi vor sti tot ce trebuie facut pentru ca site-ul tau sa se bucure de rezultate cat mai bune: brand awareness – vizibilitate in Google – trafic organic – incasari.