Orice carte te va învăța ceva, indiferent de gen, calitate și conținut. Dar nu orice carte te va ajuta să descoperi tainele unei anumite arii de expertiză, să faci primii pași înainte de un mare hop și nu orice carte se va simți ca o bătaie divină pe umăr, prin care să îți dai seama că ești capabil de reușită. Vestea bună e că lumea încă scrie și publică aceste invenții minunate ale lumii, iar tu ai cu siguranță de unde să o alegi pe cea potrivită.
Despre scriere: O memorie a meșteșugului, scrisă de Stephen King, ar putea înlocui cu ușurință majoritatea cursurilor de scriere și comunicare din liceu sau din primul an de facultate. Motivul pentru care acest lucru nu s-a întâmplat ar putea fi faptul că Stephen King este văzut în mediul academic mai mult ca scriitor de „gen”. Deoarece cărțile sale ascund între paginile lor monștri, fantome și alte personaje sinistre, nu sunt considerate ca făcând parte din literatura „reală” și, ca atare, ghidul său de scriere creativă ar putea fi prea nișat. Adevărul este că și dacă nu ai niciun interes în a fi scriitor, poți învăța multe din această carte. King oferă informații despre natura determinării, motivației și persistenței și îți vei putea aduce aminte de sfaturile sale atunci când vei compune un email sau când vei dori să scrii o recenzie de carte sau de film. Este un ghid concis pentru scriere și pentru depășirea obstacolelor.
Când începi să fii interesat de un anumit domeniu, nu există o modalitate mai bună de a asimila noii termeni și de-ați face o introducere ca la carte decât citind o carte scrisă de un expert. Mai ales dacă nu te concentrezi asupra a ceva care necesită antrenament fizic și vizează mai degrabă mintea, este 100% potrivit să începi cu acest obiect de nădejde. Dacă există un sport al minții care s-a dezvoltat mult în ultimii ani, acesta este pokerul. Este posibil să ai un prieten care a decis să facă o schimbare neașteptată în carieră și să se alăture meselor rotunde. Și poate acum tu ești prietenul acelui prieten, care vrea să facă la fel. Cartea intitulată Winning Low-Limit Hold’em, scrisă de Lee Jones, oferă atât o introducere temeinică, cât și o bază solidă în tehnicile jocului numit Texas Hold’em. Cartea cuprinde și un dicționar cu mulți termeni pe care trebuie să-i cunoști pentru a deveni profesionist.
Freakonomics are doi autori, Steven D. Levitt și Stephen J. Dubner, și a devenit unul dintre clasicii contemporani ai non-ficțiunii pe bună dreptate. Levitt și Dubner reușesc să îmbine domeniul rigid al economiei cu teritoriul familiar și interesant al culturii pop, pentru a ne ajuta să înțelegem mai bine de ce și cum luăm deciziile pe care le luăm – și, prin extensie, de ce și cum funcționează lumea. Levitt este un economist de renume, dar nu s-a temut niciodată de abordările mai puțin tradiționale și de „înfrumusețarea” convențiilor din acest domeniu. Tocmai de aceea, lecturarea acestei cărți este o explorare fascinantă, care te învață, dar te și amuză. De când a fost publicată pentru prima dată în 2005, a fost retipărită, revizuită, republicată, a fost transformată într-un program de radio/podcast bisăptămânal și într-un film documentar. Levitt și Dubner și-au format chiar și propria firmă de consultanță în urma succesului cărții, cu laureați Nobel printre partenerii fondatori.
Publicitatea, adică lucrul în agențiile de publicitate este caracterizat de mai multă efervescență decât se află în alte industrii la un loc, iar dacă dacă îți dorești să intri în acest mediu, un simplu CV nu îți va servi aproape la nimic; poate nici o facultate de profil nu te va face junior copywriter. Ai nevoie de mai mult decât atât. Trebuie să știi cum să vii cu o singură idee fenomenală în urma unui brainstorming de o oră, două sau de mai multe. Aceea te va scoate din anonimat și poate va ajunge chiar pe un billboard sau într-un spot publicitar difuzat la televizor. Nicio altă carte nu te poate ajuta mai mult să înveți cum să scormonești în emisfera cerebrală dreaptă decât Hey, Whipple, Squeeze This: A Guide to Creating Great Ads, scrisă de Luke Sullivan. Aceasta a ajutat generații de tineri creativi să își pună amprenta în domeniu. Se adresează și începătorilor, dar și celor care deja construiesc campanii de succes și au nevoie de inspirație. Te învață cum să creezi o poveste în jurul unui brand și îți expune prin exemple valoarea autenticității și a simplității.
Sursa imaginii:
1. Dean Drobot / Shutterstock.com
2. PV productions / Shutterstock.com