Serviciile SEO si copywritingul – ce rol joaca acesta?

Serviciile SEO pot fi definite, scurt si cuprinzator, prin optimizarea site-urilor, precum magazine online sau simple pagini web de prezentare, pentru motoarele de cautare. Cel mai relevant si vizat motor de cautare, in acest sens, este nimeni altul decat Google – cel mai cunoscut si utilizat astfel de instrument digital la scara larga.

Cand vorbim de servicii SEO, vorbim de una dintre cele mai eficiente si moderne tehnici de promovare a business-urilor online, intrucat aceasta tehnica de e-marketing stimuleaza vizibilitatea brandului pe Internet in mod organic (n.r. prin cresterea traficului organic inregistrat de site-ul in cauza). Prin Search Engine Optimization ne raportam la interesele directe ale internautilor, exprimate prin cautarile lor efectuate folosind Google.

Astfel, ca tehnica de marketing digital, serviciile SEO in Romania raspund la intrebari precum ce, cat si cum cauta romanii pe Internet, din punct de vedere comercial. In urma raspunsurilor generate, folosind instrumente de specialitate, ale caror date sunt la randul lor interpretate de specialisti in domeniu, se creeaza o strategie de cuvinte cheie. Acestea vor fi ulterior utilizate pentru optimizarea site-ului astfel promovat, pentru a realiza arhitectura sa de link-uri interne si pentru a concepe continut specific atat on-page, cat si off-page.

In ceea ce priveste continutul, ne referim cu precadere la copywriting, care este baza serviciilor SEO. Ca si in cazul altor tehnici de marketing, chintesenta reusitei consta in mesajul transmis; in caracterul convingator, pe cat se poate de unic si, mai ales, relevant al acestuia. Deosebirea, in cazul SEO, este data de faptul ca mesajele de promovare trebuie sa includa, in mod repetitiv, insa nu suparator pentru cititor, cuvintele cheie stabilite a fi targetate.

Deci, copywriting-ul de tip SEO are in vedere, in primul rand, optimizarea textuala, astfel incat brandul aferent sa fie cat mai vizibil si recognoscibil pentru Google – in raport cu cautarea initiata de utilizatorul de Internet, in vederea returnarii de rezultate care sa raspunda cat mai bine intereselor manifestate de catre acesta.

Spre exemplu, o persoana care cauta pe Google sa achizitioneze, online, o pereche de ochelari de soare, se asteapta ca Google sa-i sugereze site-urile ce comercializeaza astfel de produse si care reprezinta cea mai buna optiune. Pentru acest lucru, textele on-page trebuie optimizate corect, folosind cuvintele cheie relevante.

Pe langa texte de prezentare, articole de blog si meta tag-uri (descrierea succinta a produselor sau serviciilor de pe site), copywritingul de tip SEO mai desemneaza advertoriale si comunicate de presa, specifice comunicarii off-page si crearii de backlink-uri.

O strategie web solida reprezinta piatra de temelie a oricarui site de succes. Pentru ca motoarele de cautare sa indexeze foarte bine un site, el are nevoie de continut de calitate. SEO copywriting inseamna crearea unor texte foarte atragatoare si convingatoare pentru vizitatori, care sa raspunda unei nevoi a lor si care sa ajute site-ul sa aiba o pozitie cat mai buna in SERPs (Search Engine Results Pages).” – iAgency.ro

Pe langa serviciile SEO propriu-zise, o agentie de top, precum cea mentionata mai sus, poate acoperi si servicii de web design, campanii Google Ads / PPC, consultanta de business, promovare social media s.a.m.d.

- Advertisement -

RECENTE